Jodå, det finns en förening också.

Kom gärna ner till banan och prova på / få hjälp att komma igång.

Vi håller till i Tyresö, i södra Stockholm där det spelats discgolf sedan 1982.

Under 2014 och 2015 har den nystartade klubben tillsammans med Tyresö kommun uppgraderat banan till en 18-hålsbana (tidigare 9-hålsbana).

Klubben startade officiellt 2015. Vi är för närvarande närmare 200 medlemmar och drygt 1100 medlemmar i vår öppna Facebookgrupp.

Att spela på banan är gratis, vi lånar till och med ut discar så du kan prova på
…men som medlem i Tyresö DiscGolf har du ännu fler förmåner:

🙂 Rabatt hos en åtta discgolf-återförsäljare.

🙂 Vi anordnar Måndagsdiscen, där du som klubbmedlem spelar gratis.

🙂 Vi anordnar klubbmästerskap.

🙂 Vi deltar i Stockholms Discgolfserie.

🙂 Grädde på moset – ännu fler rabatter och förmåner

🙂 Vi verkar för att du ska ha en bra bana att spela på oavsett om du är nybörjare eller proffs.

Om du vill veta mer om klubben kan du kontakta oss via mejl eller Facebook.

—> Klicka på denna länk om du vill bli medlem eller förlänga ditt medlemskap. <—

Kanske är du redan medlem i en annan discgolfklubb eller vill fundera lite innan du tar steget – inga problem.

Kanske vill du ge ett bidrag för att du tyckte banan var bra eller för att den ska kunna bli bättre – tack på förhand!

Swish-nummer 123 488 34 68 (TYRESÖ DISCGOLF)
Kom ihåg att skriva namn vid betalning.

I och med att du skriver ditt namn ger du klubben rätt att, om andan faller på, publicera ditt namn (ej belopp) av tacksamhet för ditt stöd.